wklejto.pl

Dodane przez: ~Anonim (2012-11-05 22:39) -> text
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
71.
72.
73.
74.
75.
76.
77.
78.
79.
80.
81.
82.
83.
84.
85.
86.
87.
88.
89.
90.
91.
92.
93.
94.
95.
96.
97.
98.
99.
100.
101.
102.
103.
104.
105.
106.
107.
108.
109.
110.
111.
112.
113.
114.
115.
116.
117.
118.
119.
120.
121.
122.
123.
124.
125.
126.
127.
128.
129.
130.
131.
132.
133.
134.
135.
136.
137.
138.
139.
140.
141.
142.
143.
144.
145.
146.
147.
148.
149.
150.
151.
152.
153.
154.
155.
156.
157.
158.
159.
160.
161.
162.
163.
164.
165.
166.
167.
168.
169.
170.
171.
172.
173.
174.
175.
176.
177.
178.
179.
180.
181.
182.
183.
184.
185.
186.
187.
188.
189.
190.
191.
192.
193.
194.
195.
196.
197.
198.
199.
200.
201.
202.
203.
204.
205.
206.
207.
208.
209.
210.
211.
212.
213.
214.
215.
216.
217.
218.
219.
220.
221.
222.
223.
224.
225.
226.
227.
228.
229.
230.
231.
232.
233.
234.
235.
236.
237.
238.
239.
240.
241.
242.
243.
244.
245.
246.
247.
248.
249.
250.
251.
252.
253.
254.
255.
256.
257.
258.
259.
260.
261.
262.
263.
264.
265.
266.
267.
268.
269.
270.
271.
272.
273.
274.
275.
276.
277.
278.
279.
280.
281.
282.
283.
284.
285.
286.
287.
288.
289.
290.
291.
292.
293.
294.
295.
296.
297.
298.
299.
300.
301.
302.
303.
304.
305.
306.
307.
308.
309.
310.
311.
312.
313.
314.
315.
316.
317.
318.
319.
320.
321.
322.
323.
324.
325.
326.
327.
328.
329.
330.
331.
332.
333.
334.
335.
336.
337.
338.
339.
340.
341.
342.
343.
344.
345.
346.
347.
348.
349.
350.
351.
352.
353.
354.
355.
356.
357.
358.
359.
360.
361.
362.
363.
364.
365.
366.
367.
368.
369.
370.
371.
372.
373.
374.
375.
376.
377.
378.
379.
380.
381.
382.
383.
384.
385.
386.
387.
388.
389.
390.
391.
392.
393.
394.
395.
396.
397.
398.
399.
400.
401.
402.
403.
404.
405.
406.
407.
408.
409.
410.
411.
412.
413.
414.
415.
416.
417.
418.
419.
420.
421.
422.
423.
424.
425.
426.
427.
428.
429.
430.
431.
432.
433.
434.
435.
436.
437.
438.
439.
440.
441.
442.
443.
444.
445.
446.
447.
448.
449.
450.
451.
452.
453.
454.
455.
456.
457.
458.
459.
460.
461.
462.
463.
464.
465.
466.
467.
468.
469.
470.
471.
472.
473.
474.
475.
476.
477.
478.
479.
480.
481.
482.
483.
484.
485.
486.
487.
488.
489.
490.
491.
492.
493.
494.
495.
496.
497.
498.
499.
500.
501.
502.
503.
504.
505.
506.
507.
508.
509.
510.
511.
512.
513.
514.
515.
516.
517.
518.
519.
520.
521.
522.
523.
524.
525.
526.
527.
528.
529.
530.
531.
532.
533.
534.
535.
536.
537.
538.
539.
540.
541.
542.
543.
544.
545.
546.
547.
548.
549.
550.
551.
552.
553.
554.
555.
556.
557.
558.
559.
560.
561.
562.
563.
564.
565.
566.
567.
568.
569.
570.
571.
572.
573.
574.
575.
576.
577.
578.
579.
580.
581.
582.
583.
584.
585.
586.
587.
588.
589.
590.
591.
592.
593.
594.
595.
596.
597.
598.
599.
600.
601.
602.
603.
604.
605.
606.
607.
608.
609.
610.
611.
612.
613.
614.
615.
616.
617.
618.
619.
620.
621.
622.
623.
624.
625.
626.
627.
628.
629.
630.
631.
632.
633.
634.
635.
636.
637.
638.
639.
640.
641.
642.
643.
644.
645.
646.
647.
648.
649.
650.
651.
652.
653.
654.
655.
656.
657.
658.
659.
660.
661.
662.
663.
664.
665.
666.
667.
668.
669.
670.
671.
672.
673.
674.
675.
676.
677.
678.
679.
680.
681.
682.
683.
684.
685.
686.
687.
688.
689.
690.
691.
692.
693.
694.
695.
696.
697.
698.
699.
700.
701.
702.
703.
704.
705.
706.
707.
708.
709.
710.
711.
712.
713.
714.
715.
716.
717.
718.
719.
720.
721.
722.
723.
724.
725.
726.
727.
728.
729.
730.
731.
732.
733.
734.
735.
736.
737.
738.
739.
740.
741.
742.
743.
744.
745.
746.
747.
748.
749.
750.
751.
752.
753.
754.
755.
756.
757.
758.
759.
760.
761.
762.
763.
764.
765.
766.
767.
768.
769.
770.
771.
772.
773.
774.
775.
776.
777.
778.
779.
780.
781.
782.
783.
784.
785.
786.
787.
788.
789.
790.
791.
792.
793.
794.
795.
796.
797.
798.
799.
800.
801.
802.
803.
804.
805.
806.
807.
808.
809.
810.
811.
812.
813.
814.
815.
816.
817.
818.
819.
820.
821.
822.
823.
824.
825.
826.
827.
828.
829.
830.
831.
832.
833.
834.
835.
836.
837.
838.
839.
840.
841.
842.
843.
844.
845.
846.
847.
848.
849.
850.
851.
852.
853.
854.
855.
856.
857.
858.
859.
860.
861.
862.
863.
864.
865.
866.
867.
868.
869.
870.
871.
872.
873.
874.
875.
876.
877.
878.
879.
880.
881.
882.
883.
884.
885.
886.
887.
888.
889.
890.
891.
892.
893.
894.
895.
896.
897.
898.
899.
900.
901.
902.
903.
904.
905.
906.
907.
908.
909.
910.
911.
912.
913.
914.
915.
916.
917.
918.
919.
920.
921.
922.
923.
924.
925.
926.
927.
928.
929.
930.
931.
932.
933.
934.
935.
936.
937.
938.
939.
940.
941.
942.
943.
944.
945.
946.
947.
948.
949.
950.
951.
952.
953.
954.
955.
956.
957.
958.
959.
960.
961.
962.
963.
964.
965.
966.
967.
968.
969.
970.
971.
972.
973.
974.
975.
976.
977.
978.
979.
980.
981.
982.
983.
984.
985.
986.
987.
988.
989.
990.
991.
992.
993.
994.
995.
996.
997.
998.
999.
1000.
1001.
1002.
1003.
1004.
1005.
1006.
1007.
1008.
1009.
1010.
1011.
1012.
1013.
1014.
1015.
1016.
1017.
1018.
1019.
1020.
1021.
1022.
1023.
1024.
1025.
1026.
1027.
1028.
1029.
1030.
1031.
1032.
1033.
1034.
1035.
1036.
1037.
1038.
1039.
1040.
1041.
1042.
1043.
1044.
1045.
1046.
1047.
1048.
1049.
1050.
1051.
1052.
1053.
1054.
1055.
1056.
1057.
1058.
1059.
1060.
1061.
1062.
1063.
1064.
1065.
1066.
1067.
1068.
1069.
1070.
1071.
1072.
1073.
1074.
1075.
1076.
1077.
1078.
1079.
1080.
1081.
1082.
1083.
1084.
1085.
1086.
1087.
1088.
1089.
1090.
1091.
1092.
1093.
1094.
1095.
1096.
1097.
1098.
1099.
1100.
1101.
1102.
1103.
1104.
1105.
1106.
1107.
1108.
1109.
1110.
1111.
1112.
1113.
1114.
1115.
1116.
1117.
1118.
1119.
1120.
1121.
1122.
1123.
1124.
1125.
1126.
1127.
1128.
1129.
1130.
1131.
1132.
1133.
1134.
1135.
1136.
1137.
1138.
1139.
1140.
1141.
1142.
1143.
1144.
1145.
1146.
1147.
1148.
1149.
1150.
1151.
1152.
1153.
1154.
1155.
1156.
1157.
1158.
1159.
1160.
1161.
1162.
1163.
1164.
1165.
1166.
1167.
1168.
1169.
1170.
1171.
1172.
1173.
1174.
1175.
1176.
1177.
1178.
1179.
1180.
1181.
1182.
1183.
1184.
1185.
1186.
1187.
1188.
1189.
1190.
1191.
1192.
1193.
1194.
1195.
1196.
1197.
1198.
1199.
1200.
1201.
1202.
1203.
1204.
1205.
1206.
1207.
1208.
1209.
1210.
1211.
1212.
1213.
1214.
1215.
1216.
1217.
1218.
1219.
1220.
1221.
1222.
1223.
1224.
1225.
1226.
1227.
1228.
1229.
1230.
1231.
1232.
1233.
1234.
1235.
1236.
1237.
1238.
1239.
1240.
1241.
1242.
1243.
1244.
1245.
1246.
1247.
1248.
1249.
1250.
1251.
1252.
1253.
1254.
1255.
1256.
1257.
1258.
1259.
1260.
1261.
1262.
1263.
1264.
1265.
1266.
1267.
1268.
1269.
1270.
1271.
1272.
1273.
1274.
1275.
1276.
1277.
1278.
1279.
1280.
1281.
1282.
1283.
1284.
1285.
1286.
1287.
1288.
1289.
1290.
1291.
1292.
1293.
1294.
1295.
1296.
1297.
1298.
1299.
1300.
1301.
1302.
1303.
1304.
1305.
1306.
1307.
1308.
1309.
1310.
1311.
1312.
1313.
1314.
1315.
1316.
1317.
1318.
1319.
1320.
1321.
1322.
1323.
1324.
1325.
1326.
1327.
1328.
1329.
1330.
1331.
1332.
1333.
1334.
1335.
1336.
1337.
1338.
1339.
1340.
1341.
1342.
1343.
1344.
1345.
1346.
1347.
1348.
1349.
1350.
1351.
1352.
1353.
1354.
1355.
1356.
1357.
1358.
1359.
1360.
1361.
1362.
1363.
1364.
1365.
1366.
1367.
1368.
1369.
1370.
1371.
1372.
1373.
1374.
1375.
1376.
1377.
1378.
1379.
1380.
1381.
1382.
1383.
1384.
1385.
1386.
1387.
1388.
1389.
1390.
1391.
1392.
1393.
1394.
1395.
1396.
1397.
1398.
1399.
1400.
1401.
1402.
1403.
1404.
1405.
1406.
1407.
1408.
1409.
1410.
1411.
1412.
1413.
1414.
1415.
1416.
1417.
1418.
1419.
1420.
1421.
1422.
1423.
1424.
1425.
1426.
1427.
1428.
1429.
1430.
1431.
1432.
1433.
1434.
1435.
1436.
1437.
1438.
1439.
1440.
1441.
1442.
1443.
1444.
1445.
1446.
1447.
1448.
1449.
1450.
1451.
1452.
1453.
1454.
1455.
1456.
1457.
1458.
1459.
1460.
1461.
1462.
1463.
1464.
1465.
1466.
1467.
1468.
1469.
1470.
1471.
1472.
1473.
1474.
1475.
1476.
1477.
1478.
1479.
1480.
1481.
1482.
1483.
1484.
1485.
1486.
1487.
1488.
1489.
1490.
1491.
1492.
1493.
1494.
1495.
1496.
1497.
1498.
1499.
1500.
1501.
1502.
1503.
1504.
1505.
1506.
1507.
1508.
1509.
1510.
1511.
1512.
1513.
1514.
1515.
1516.
1517.
1518.
1519.
1520.
1521.
1522.
1523.
1524.
1525.
1526.
1527.
1528.
1529.
1530.
1531.
1532.
1533.
1534.
1535.
1536.
1537.
1538.
1539.
1540.
1541.
1542.
1543.
1544.
1545.
1546.
1547.
1548.
1549.
1550.
1551.
1552.
1553.
1554.
1555.
1556.
1557.
1558.
1559.
1560.
1561.
1562.
1563.
1564.
1565.
1566.
1567.
1568.
1569.
1570.
1571.
1572.
1573.
1574.
1575.
1576.
1577.
1578.
1579.
1580.
1581.
1582.
1583.
1584.
1585.
1586.
1587.
1588.
1589.
1590.
1591.
1592.
1593.
1594.
1595.
1596.
1597.
1598.
1599.
1600.
1601.
1602.
1603.
1604.
1605.
1606.
1607.
1608.
1609.
1610.
1611.
1612.
1613.
1614.
1615.
1616.
1617.
1618.
1619.
1620.
1621.
1622.
1623.
1624.
1625.
1626.
1627.
1628.
1629.
1630.
1631.
1632.
1633.
1634.
1635.
1636.
1637.
1638.
1639.
1640.
1641.
1642.
1643.
1644.
1645.
1646.
1647.
1648.
1649.
1650.
1651.
1652.
1653.
1654.
1655.
1656.
1657.
1658.
1659.
1660.
1661.
1662.
1663.
1664.
1665.
1666.
1667.
1668.
1669.
1670.
1671.
1672.
1673.
1674.
1675.
1676.
1677.
1678.
1679.
1680.
1681.
1682.
1683.
1684.
1685.
1686.
1687.
1688.
1689.
1690.
1691.
1692.
1693.
1694.
1695.
1696.
1697.
1698.
1699.
1700.
1701.
1702.
1703.
1704.
1705.
1706.
1707.
1708.
1709.
1710.
1711.
1712.
1713.
1714.
1715.
1716.
1717.
1718.
1719.
1720.
1721.
1722.
1723.
1724.
1725.
1726.
1727.
1728.
1729.
1730.
1731.
1732.
1733.
1734.
1735.
1736.
1737.
1738.
1739.
1740.
1741.
1742.
1743.
1744.
1745.
1746.
1747.
1748.
1749.
1750.
1751.
1752.
1753.
1754.
1755.
1756.
1757.
1758.
1759.
1760.
1761.
1762.
1763.
1764.
1765.
1766.
1767.
1768.
1769.
1770.
1771.
1772.
1773.
1774.
1775.
1776.
1777.
1778.
1779.
1780.
1781.
1782.
1783.
1784.
1785.
1786.
1787.
1788.
1789.
1790.
1791.
1792.
1793.
1794.
1795.
1796.
1797.
1798.
1799.
1800.
1801.
1802.
1803.
1804.
1805.
1806.
1807.
1808.
1809.
1810.
1811.
1812.
1813.
1814.
1815.
1816.
1817.
1818.
1819.
1820.
1821.
1822.
1823.
1824.
1825.
1826.
1827.
1828.
1829.
1830.
1831.
1832.
1833.
1834.
1835.
1836.
1837.
1838.
1839.
1840.
1841.
1842.
1843.
1844.
1845.
1846.
1847.
1848.
1849.
1850.
1851.
1852.
1853.
1854.
1855.
1856.
1857.
1858.
1859.
1860.
1861.
1862.
1863.
1864.
1865.
1866.
1867.
1868.
1869.
1870.
1871.
1872.
1873.
1874.
1875.
1876.
1877.
1878.
1879.
1880.
1881.
1882.
1883.
1884.
1885.
1886.
1887.
------------------ Oboz Komanda Scoia'tael ----------------------
 
Aida nuci cicho: Witajcie.
Gleanevall usmiecha sie do Aidy.
Aida spoglada cieplo na ciebie.
 
Mowisz: Siadaj Aido.
> 
Illudil wstaje od plonacego ogniska.
Illudil nuci: Prosze
 
Aida kiwa glowa krotko.
Ognisko pali sie spokojnie.
Aida siada przy plonacym ognisku.
Aida nuci cicho: Rozmawialiscie?
 
zr
Przy skalnej scianie.
Przy plonacym ognisku siedza Aida, Ehrund i grozny siwobrody krasnolud.
Plonace ognisko.
Gleanevall, [Illudil], Mori i wyniosly okrutny elf.
 
Mowisz: Neen, czekalismy na Ciebie.
Mowisz: Dowiedzialem sie tylko, ze Sivlaryan porwany przez magow gdzies zostal.
> 
Aida cmoka z dezaprobata.
 
Gleanevall drzy.
 
Mowisz: Oczywiscie to kompletna bzdura.
> sp
 
Znajdujesz sie na niewielkiej, trawiastej rowninie. Jest ona otoczona z kazdej strony gorami. Na wprost siebie dostrzegasz kilkunastometrowa skalna sciane, spekana, z wieloma ostrymi krawedziami uniemozliwiajaca bezpieczna wspinaczke. Na wysokosci kilku metrow znajduje sie mala nisza, a za nia niewielka szczelina, stanowiaca byc moze schronienie dla jakiegos zwierzaka. Na polnocy znajduje sie obozowisko, widzisz kilka namiotow, stojacych pomiedzy nielicznymi drzewami. Mroz zdaje sie przenikac twe ubranie w powiewach zimnego wiatru, ktory mimo gestych koron drzew hula po lesie. Spadajace z drzew platki sniegu spadaja na ciebie, ograniczajac widocznosc. Snieg wokol zrzadka pokrywaja tropy jakis zwierzat - wokol widzisz monotonna zimowa biel. Wokol ciebie panuje ciemna noc. Przez geste korony drzew nad twa glowa przenika niewiele ksiezycowego blasku. Pod drzewami widzisz glebokie cienie, w ktorych nie wiadomo co moze sie czaic...
 
Zauwazasz zastawiona tutaj pulapke, grozna dla intruzow.
Przy plonacym ognisku siedza Aida, Ehrund i grozny siwobrody krasnolud.
Plonace ognisko.
Gleanevall, [Illudil], Mori i wyniosly okrutny elf.
 
Gleanevall oddycha z ulga.
 
Mowisz: Ktos zwyczajnie chce, zebysmy go nie szukali.
 
[Illudil] mlaska glosno.
 
Gleanevall marszczy gniewnie brwi.
 
Mowisz: Wyslalem zwiadowcow, maja przesylac informacje na biezaco.
 
[Illudil] nuci: A co to moze oznaczac ?
 
Mowisz: Co to znaczy? Nie chcee krakac.
 
Mowisz: Mozliwe ze wlasnie go torturuja i probuja wyciagnac miejsce gdzie obozujemy.
 
[Illudil] nuci: Nie uwierze aby Sivlaryan zdradzil nasze idealy
 
Mowisz: Neen, ufam mu bezgranicznie.
Mowisz: Tak samo jak kazdemu z was.
 
[Illudil] kiwa glowa pewnie.
[Illudil] nuci: Odbijemy go gdziekolwiek by byl i spalimy to miejsce!
 
Mowisz: Niebawem powinienem otrzymac pierwszy raport.
Mowisz: Sytuacja jest jasna.
Mowisz: To znaczy, jasne jest to, co musimy zrobic.
Mowisz: Potrzebuje dwoch ochotnikow.
> 
[Illudil] spoglada z zainteresowaniem na ciebie.
[Illudil] wskazuje na siebie.
Illudil wychodzi z ukrycia.
Illudil kiwa powaznie glowa w twoja strone z wyrazem twarzy swiadczacym, ze dolozy on wszelkich staran, by rozkaz zostal nalezycie wykonany.
 
Ognisko pali sie rownym plomieniem.
 
zr
Przy skalnej scianie.
Przy plonacym ognisku siedza Aida, Ehrund i grozny siwobrody krasnolud.
Plonace ognisko.
Gleanevall, Illudil, Mori i wyniosly okrutny elf.
 
Illudil nuci: Jak zawsze jestem na rozkaz Konsulu
 
Kiwasz glowa powoli.
> 
Gleanevall kiwa glowa.
Gleanevall wskazuje na siebie.
 
Aida spoglada z usmiechem na Illudila.
 
Zapadasz sie w zaspie niemal po kolana, ale robisz krok dalej i juz zaspa za toba.
 
Mowisz: Wybieram wiec Moriego i Illudila, Gleanevall, troche za mlody jestes.
Mowisz: Ale pojdziesz i bedziesz sie uczyl jak prowadzic rozmowy.
 
Gleanevall kiwa glowa ze zrozumieniem.
 
Mowisz: Ja rusze z Aida porozmawiac z Haernem.
Mowisz: Mori i Gleanevall zlapia Vyere.
Mowisz: Gnomy sie kreca wszedzie i sa bystre, moze cos widzialy.
Mowisz: Illudil...
 
Zza sasiedniego drzewa slyszysz jakies niepokojace chroboty.
 
Illudil kiwa glowa szybko.
 
Mowisz: Zastanawiam sie, czy dasz rade dogadac sie z polelfami.
 
Illudil wykrzywia twarz w glebokiej pogardzie dla ludzkiej rasy.
 
Mowisz: Niezbyt do nich miloscia palasz, potrafisz sie powstrzymac?
 
Aida smieje sie cicho.
 
Illudil nuci: Jak bede musial to oczywiscie
 
Aida nuci: Albo chociaz spluwac niezauwazenie? 
 
Hmmmmm...
 
Kiwasz glowa.
 
Mowisz: Niebawem otrzymam pierwszy raport.
Mowisz: Gleanevall, znasz Vyere zdaje sie?
Mowisz: Czy to Mori sie z nia znal dobrze?
 
Mori nuci: Raczej Glean
 
Kiwasz glowa.
 
Gleanevall nuci: Mysle, ze raczej Mori.
 
Mori pociera czolo z namyslem.
 
Gleanevall mruzy oczy jak kot.
 
Ognisko trzeszczy glosno.
 
Machasz reka krotko.
 
Mowisz: Gleanevall napisz do Vyery, ze musicie sie pilnie spotkac.
 
Gleanevall kiwa glowa poslusznie.
 
Mowisz: Najlepiej niech to wyglada dyskretnie.
 
Ognisko grzeje cie przyjemnie.
 
Kiwasz glowa.
 
Mowisz: Trzeba byc ostroznym i dzialac szybko.
 
zr
Przy skalnej scianie.
Przy plonacym ognisku siedza Aida, Ehrund i grozny siwobrody krasnolud.
Plonace ognisko.
Gleanevall, Illudil, Mori i wyniosly okrutny elf.
 
Illudil kiwa glowa szybko.
 
Aida wydaje z siebie dlugie hmmmmm...
 
Mowisz: Illudil, poczekasz tu chwile na wiadomosc.
 
Mowisz: Zwiadowcy przyniosa niebawem jakies wiesci.
 
Mowisz: Wtedy wysle Cie w to miejsce na poszukiwania.
 
Illudil kiwa glowa.
 
Ognisko pali sie niespokojnie.
zr
Przy skalnej scianie.
Przy plonacym ognisku siedza Aida, Ehrund i grozny siwobrody krasnolud.
Plonace ognisko.
Gleanevall, Illudil, Mori i wyniosly okrutny elf.
> 'Glean, do dziela.
 
Mowisz: Glean, do dziela.
 
> zr
Przy skalnej scianie.
Przy plonacym ognisku siedza Aida, Ehrund i grozny siwobrody krasnolud.
Plonace ognisko.
Gleanevall, Illudil, Mori i wyniosly okrutny elf.
 
Mowisz: Aida, chodz ze mna.
 
> 
Gleanevall poprawia swoj rynsztunek oraz ubranie, zeby jak najmniej przeszkadzaly mu w podrozy.
Gleanevall podaza na polnocny-wschod.
 
Aida dolacza do twojej druzyny.
Aida wstaje od plonacego ogniska.
 
Mowisz: Illudil czekaj na wiesci.
 
> n
 
Oboz Scoia'tael.
Szarobrunatny nieduzy jez.
Aida przybywa za toba z poludnia.
 
Mowisz: Aido, napisz do Haerna
 
Mowisz: Nie zdradzaj o co chodzi, moga przechwycic gonca.
 
Mowisz: Podkresl ze to bardzo wazne.
> 
Aida mruczy pytajaco.
Aida nuci: Gdzie spotkanie?
 
Mowisz: Tam gdzie moze, tylko nie w jakims widocznym miejscu.
 
Gleanevall nuci do ciebie: Zabieram te gnomke gdzies ze soba?
 
Mowisz do Gleanevalla: Neen, wypytajcie czy czegos nie wie.
 
Gleanevall kiwa glowa ze zrozumieniem.
 
Mowisz: Oni maja uszy bystre.
Mowisz: I nosy wszedzie wciskaja.
Mowisz: Moze cos slyszeli...
 
Mori nuci: Podpytac inne gnomy?
 
zr
Nad strumykiem.
Aida, piszacy list Gleanevall, Mori i rozwazny ciemnooki niziolek.
 
Mowisz: Ona niech to zrobi, nie znamy ich az tak dobrze.
 
---------||| Aida LIST --> Haern |||-------------
> Rozwijasz skrawek pergaminu i starasz sie odczytac niewyrazne elfie
> runy. Znajomy charakter pisma kaze domyslac sie, ze wiadomosc moze
> byc zaszyfrowana. Spomiedzy luzno rzuconych zdan o pogodzie oraz
> pieknie Kaedwenskiej przyrody wyciagasz sedno wiadomosci.
> 
> Haernie,
>
> chcialabym sie z Toba spotkac, jak najszybciej.
> Okresl miejsce, ktore Ci odpowiada, najlepiej ustronne.
> Musimy pomowic, sprawa jest niezwykle istotna.
>
> Aida
>
> Uwaznie rozgladasz sie dookola i szybko rwiesz pergamin na czesci,
> aby nikt nie mogl poznac jego tresci. Ostroznosci nigdy nie za wiele!
 
 
------------- Nadal w Obozie ----------------
Berty przybywa z zachodu.
 
Mowisz: Berty!
Mowisz: Znajdz Illudila, jest w obozie.
Mowisz: Wyjasni ci sytuacje, my musimy ruszac.
 
Berty kiwa glowa enigmatycznie.
 
Mowisz: Za mna Aido.
 
Aida kiwa glowa krotko.
 
 
---------||| Haern LIST --> Ulav + Aida |||-------------
>Gdy zblizasz pergamin do swieczki by lepiej widziec troche
>koslawe i niewyrazne pismo, miedzy wierszami tekstu opisujacego
>chwalebne czyny Przodkow i historie walk z hordami goblinow
>dostrzegasz pojawiajace sie pod wplywem ciepla napisy skreslone
>specjalnym atramentem.
>Ukryty tekst wyraznie mowi o chatce w redanskiej puszczy, gdzies
>na polnoc od miasta Hagge.
 
 
------------- Redanska puszcza ----------------
 
W lesnym gaszczu.
Szarawy duzy jelen.
Aida przybywa za toba z zachodu.
> przemknij z druzyna w
 
Polana z opuszczona chata.
Haern.
[Aida] skradajac sie przybywa za toba ze wschodu.
> 
Haern rozglada sie czujnie.
 
Nie jestes juz schowany.
Unosisz reke w gnomim pozdrowieniu Haerna.
> 
Haern wydaje z siebie dlugie hmmmmm...
Ksiezyc oswietla trupioblada poswiata uspione konary drzew rzucajac na ziemie tajemnicze cienie.
Haern wyglada jakby chcial cos powiedziec, ale w ostatniej chwili sie rozmyslil.
Aida wychodzi z ukrycia.
Aida unosi reke w elfim pozdrowieniu.
Haern huczy mrukliwie: A jednak mi sie nie wydawalo.
Aida nuci cicho: Witaj, Haernie.
Haern wita cie uroczyscie, pokazujac swe zeby w usmiechu wojownika, ktory nawet w zamecie bitwy potrafi rozpoznac przyjaciela.
Haern huczy mrukliwie: Witajcie i wy.
zr
Polana z opuszczona chata.
Aida i Haern.
 
Haern huczy mrukliwie do Aidy: Coz to za wazka sprawa?
 
Aida wzdycha cicho.
 
Haern chrzaka spokojnie.
 
Aida nuci cicho: Straszne nas nieszczescie spotkalo...
 
Haern spoglada pytajaco na Aide.
 
Mowisz do Aidy: Moze zyje...
 
Haern huczy mrukliwie do Aidy: Coz takiego sie stalo?
 
Aida nuci do ciebie: Mow, mnie glos w gardle staje...
 
sp
Na niewielkich rozmiarow polanie, na ktorej sie wlasnie znalazles w oczy rzuca sie stojaca na jej skraju drewniana chata. A raczej to co z niej pozostalo. Uzytkowana zapewne niegdys, teraz stoi w kompletnej ruinie. Wokol niej znajduje sie prowizoryczny plot, zbity z nieociosanych bali, caly niemal zarosniety krzakami. Uwage przykuwa tylko prowadzaca do drzwi wejsciowych sciezka, utrzymana w zadziwiajacym porzadku, zupelnie jakby miejsce to bylo zamieszkane. Jest widna, zimowa noc. Pokrywajaca okolice sniezna czapa w polaczeniu z blaskiem tysiecy gwiazd pozwala widziec teren w zasiegu kilkunastu krokow.
Aida i Haern.
 
Wzdychasz.
 
Aida zagryza wargi.
 
Haern spoglada z niepokojem na ciebie i Aide.
 
Mowisz: Sivlaryan nie pojawil sie na naradzie.
Mowisz: Obawiamy sie, ze stalo sie z nim cos zlego.
 
Haern wydaje z siebie dlugie hmmmmm...
 
Mowisz: Biorac pod uwage raporty zwiadowcow, mozna zakladac najgorsze.
 
Haern huczy mrukliwie do ciebie: Popadl w niewole?
 
Mowisz: Mozliwe? Nie wiemy nic wiecej.
Mowisz: Potrzebuje Ciebie i twoich informatorow.
Mowisz: Rusze ziemi i niebo, jesli bedzie trzeba, ale dowiem sie co sie dzieje.
 
Haern huczy mrukliwie do ciebie: Los wojownikow o wolnosc Starszych Ras jest mi drogi i wiecie o tym.
 
Aida kiwa glowa krotko.
 
Mowisz: Dlatego, prosze, mozesz uruchomic swoje uszy i oczy na terenie Krolestw?
 
Haern huczy mrukliwie do ciebie: Zrobie co w mojej mocy.
Haern kiwa glowa pewnie.
 
Mowisz: Jestesmy zdesperowani, moi zwiadowcy jak dotad nie znalezli niczego.
Mowisz: Czekam wiec na zaszyfrowana wiadomosc od Ciebie.
 
Aida nuci cicho: Nigdy nam sie nie zdarzylo cos takiego...
Aida nuci cicho: Jeszcze Doradca!
Aida nerwowo rwie wlosy z glowy, jakby starala sie dac ujscie swej rozpaczy!
 
Haern huczy mrukliwie: Jesli zwiadowcy Komanda niewiele znalezli, obawiam sie, ze moja pomoc moze nie na wiele sie przydac.
 
Mowisz: W Carbon znajdziesz elfa, musisz podac mu haslo.
Mowisz: Jesli je uslyszy, przekaze mi wszystko co mu powiesz.
 
Aida nuci cicho: Kazdy slad sie liczy.
 
Haern kiwa glowa powoli.
 
Aida nuci cicho: Obawiamy sie, ze moga go torturowac.
Aida zagryza wargi.
 
Haern krzywi sie mimowolnie.
Haern wykrzywia sie wywiesiwszy jezyk i strzyka slina na spora odleglosc.
Haern huczy mrukliwie do ciebie: Jakie to haslo?
 
Chrzakasz cicho.
 
Haern rozglada sie czujnie.
 
Mowisz: Musisz wejsc do gospody w Carbon, tam zamow piwo.
 
Haern kiwa glowa powoli.
Haern huczy mrukliwie: Tak uczynie, jesli moi zwiadowcy trafia na jakis trop.
 
Mowisz: To nie wszystko...
 
Haern spoglada pytajaco na ciebie.
 
Namyslasz sie nad czyms wahajac sie chwile. Tak... 
 
Mowisz: Musisz uniesc kufel i krzyknac: Elfy do rezerwatow.
Mowisz: Czekam na wiesci.
 
Przyjacielskim gestem sciskasz w milczeniu przedramie Haerna.
> 
Gwiazdy migocza zimno.
 
sw
Skraj puszczy.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: poludniowy-zachod, poludnie i zachod.
Aida przybywa za toba z polnocnego-wschodu.
 
[Aida] szepcze do ciebie: Coronius?
 
Mowisz: Poslalem do niego wiadomosc, moze czegos sie dowie.
 
------------- Kilka chwil pozniej, na innym trakcie --------------
 
Mowisz: Otrzymalem informacje ze widziano cos niepokojacego w wiosce na zachod od Gelibolu
 
Aida kiwa glowa powolutku.
 
---------||| Ulav LIST -> Berty + Illudil |||-------------
>Pedzcie do Suchej Kepy, tam dzialo sie niedawno cos podejrzanego.
>Jesli cos znajdziecie, informujcie.
>U.
 
 
---------||| Berty GOLAB -> Ulav |||-------------
>Przycisnelismy nieco karczmarza i wspominal cos o bandzie ktora tu
>przesiadywala. Mozliwe jednak ze to nic istotnego.
>B.
 
 
---------||| Haern POSLANIEC -> Ulav |||-------------
>Nagle na twoim ramieniu siada golab pocztowy. Siegasz do jego
>nozki, ale zauwazasz, ze nie ma przypietej zadnej wiadomosci.
>Rozgladasz sie szybko i zauwazasz elfa,  ktory wylania sie z zarosli.
>Elf podchodzi do ciebie i przekazuje ci krotki raport z zaslyszanych
>wydarzen:
>Pewien krasnolud, ktory pragnie pozostac anonimowy odkryl zakrwawiony
>plecak porzucony na trakcie, tym ktory ciagnie sie na polnocny-wschod
>od Piany. Przestraszyl sie, ze ktos chce go wrobic w morderstwo 
>lub porwanie. Rzeczy ukryl pod chatka i tam wlasnie pownienes ich szukac.
>Kiedy probujesz dopytac o szczegoly, elf tylko nerwowo wzrusza ramionami,
>odwraca sie i szybko znika w tlumie.
 
Dajesz wiadomosc Aidzie.
 
Aida czyta wiadomosc.
 
Mowisz: Wysylamm tam Bertiego i Illudila
 
Mowisz: Powinni byc tam szybciej
 
Aida kiwa glowa szybko.
 
 
---------||| Ulav LIST -> Berty + Illudil |||-------------
>W lesie na polnocny-wschod od Piany dokladnie przeszukajcie
>okolice chatki, ktora sie tam znajduje.
>Czekam na wiadomosc, sam tez wyruszam w tamta strone.
>U.
 
 
 
-------------||| Ulav LIST -> Gleanevall + Mori |||-------------
>Rozmawialiscie z gnomka? Dowiedzieliscie sie czegos?
>U.
 
 
 
 
------------- Gleanevall + Mori ROZMOWA -> Vyera + Fantaji -------------
 
 
 Mori mowi: Znajda droge?
 
W krzakach slychac halasujace swierszcze.
 
Mori probuje ukryc sie jak najlepiej.
 
Mowisz: Fantaji na pewno znajdzie.
 
Fantaji schodzi z gory.
 
W lesie przy murach miasta.
 
Fantaji i [Mori].
 
Kiwasz glowa.
 
Vyera schodzi z gory.
 
Mowisz: Czyli do rzeczy.
 
W lesie przy murach miasta.
 
Vyera, Fantaji i [Mori].
 
> Vyera rozglada sie uwaznie.
 
Mowisz: Komando ma drobny problem.
 
> Ostatnie promienie zachodzacego slonca znikaja za horyzontem. Rozpoczyna sie noc.
 
Fantaji spoglada uwaznie na ciebie.
 
Mowisz: Nie widzielismy od jakiegos czasu naszego doradcy.
Mowisz: Rozne pogloski juz po swiecie chodza co z nim sie stalo.
 
> [Mori] potwierdza.
 
W krzakach slychac halasujace swierszcze.
 
Przelykasz glosno sline... Glurp!
 
Mowisz: Czy wy cos slyszalyscie z owych poglosek?
 
> Fantaji kreci powoli glowa.
 
Vyera namysla sie.
 
Fantaji gwaltownie gestykulujac szybko mowi: KtoWOgoleJestTymDoradca?
 
[Mori] mowi: Sivlaryan.
 
Vyera skrzypi: Mysle, Ze Przychodza Mi Do Glowy Osoby, Ktore Mozna Zapytac.
Vyera kiwa glowa pewnie.
Vyera drapie sie w nos.
 
Wskazujesz Vyere.
 
Fantaji spoglada na Vyere.
 
Mowisz: Swietnie!
Mowisz: O to chodzilo.
 
Vyera skrzypi: I Chyba Najlepiej Jesli Poczekacie.
 
[Mori] mowi: Uwazajcie, bo ktos potezny mogl maczac w tym palce.
 
Vyera skrzypi: A Ja Sie Odezwe Pozniej.
Vyera rozglada sie z roztargnieniem.
 
Fantaji skrzypi niesmialo do Vyery: To nie prosimy o slowko?
 
Vyera skrzypi: Chyba Prosimy I Tak.
 
Fantaji usmiecha sie z ulga.
 
Vyera skrzypi: Mimo Ze Maja Problemy.
 
Kiwasz glowa powoli.
 
Fantaji skrzypi niesmialo do ciebie: Kolezanka cos wspominala, ze Kolega skelliganski zna.
 
Vyera marszczy brwi i zaczyna sie koncentrowac nad jakas mysla rodzaca sie w jej glowie.
 
Mowisz: Ja wiem, to niewielka cena za wasza pomoc chyba, pokalac usta jezykiem wroga.
 
[Mori] wzdryga sie na mysl o Skellige.
 
Fantaji usmiecha sie do ciebie nieznacznie.
 
Vyera kiwa glowa zgodnie.
 
Vyera skrzypi: Wlasnie Tak.
 
Mowisz po skelligansku: Wrog.
 
Vyera skrzypi: A Jezyk Wroga Warto Znac.
 
Fantaji gwaltownie gestykulujac szybko mowi: Dziekuje.
 
Mruzysz oczy jak kot.
 
Vyera skrzypi: To My Pojdziemy.
Vyera skrzypi: Oczekujcie Listu.
 
Mowisz do Vyery: Dziekuje w imieniu wojowanikow.
 
Usmiechajac sie lekko, unosisz reke zegnajac Vyere slowami: Va faill...
 
Vyera skrzypi: To Do Zobaczenia.
 
 
---------------- Gleanevall + Mori DRUGA ROZMOWA -> Vyera + Fantaji ----------------
 
Mori przybywa za toba z polnocnego-zachodu.
Gesty las.
Pasiasty grozny borsuk i rudy zwinny lis.
Mori przybywa za toba z polnocnego-wschodu.
W lesie przy murach miasta.
Vyera.
 
Mori przybywa za toba z polnocnego-wschodu.
Mori probuje ukryc sie jak najlepiej.
 
Vyera skrzypi: Tu Bezpiecznie Mozna Mowic?
Vyera rozglada sie uwaznie.
 
[Mori] kiwa glowa.
 
Mowisz: A wiec czegos sie udalo dowiedziec.
 
Vyera skrzypi: W Carbon Widziano Porwanie Pewnego Elfa.
Vyera skrzypi: W Karczmie W Twierdzy, Ale Nie Potrafie Ocenic Czy To Wlasciwy.
Vyera drapie sie w nos.
 
[Mori] wbija wzrok w ziemie, zaciskajac w zlosci swe piesci i tlumiac cisnaca mu sie na usta barwna wiazanke przeklenstw.
 
Vyera skrzypi: Nic Wam Nie Moge Powiedziec O Informatorach, Bo Wiecie Jakie Czasy.
Vyera przewraca oczami.
 
Mowisz: Trzeba koniecznie zbadac ten trop.
 
Vyera skrzypi: Wszyscy Sie Boja...
Vyera skrzypi: W Kazdym Razie Widziano Cos Jeszcze Dziwniejszego.
Vyera namysla sie.
 
[Mori] spoglada z uwaga na Vyere.
 
Vyera skrzypi: Zebym Niczego Nie Pokrecila.
Vyera skrzypi: Woz Bartnikow Jechal Do Lyrii W Obstawie Krasnoludow.
Vyera skrzypi: Dziwne, Nie?
Vyera drapie sie w nos.
 
Spogladasz krotko na [Moriego].
 
Vyera skrzypi: I Podobno Widzieli Na Nim Jakis Pakunek.
 
[Mori] mruzy oczy jak kot.
 
Wiatr swiszcze wsrod czubkow drzew.
 
Mowisz: To moze miec zwiazek, tak.
 
Vyera skrzypi: Worek Dwumetrowy Czy Cos Takiego.
Vyera wydaje z siebie dlugie hmmmmm...
Vyera skrzypi: Wiecie, W Lyrii Maja Swoje Barcie.
Vyera namysla sie.
Vyera skrzypi: Ten Woz Tam Naprawde Podejrzany.
 
[Mori] mowi do ciebie: Trzeba to sprawdzic.
 
Vyera skrzypi: I To Po Tym Starym Lyrijskim Trakcie Gdzie Juz Prawie Nic Nie Jezdzi.
Vyera wskazuje nieokreslony kierunek.
 
[Mori] mowi do Vyery: Widziano cos jeszcze w Carbon? Ktos podejrzany sie krecil?
 
[Mori] mowi: W czasie porwania.
 
Fantaji schodzi z gory.
 
W lesie przy murach miasta.
 
Fantaji, [Mori] i Vyera.
 
Jakies male zwierze przebiega cichcem pod nogami.
 
Vyera namysla sie.
 
Fantaji spoglada na Vyere.
 
Vyera skrzypi: Wszyscy Podejrzani W Carbon Sa Legitymowani.
Vyera skrzypi: Krasnoludy Sie Tym Dobrze Zajmuja.
 
[Mori] mowi: Yea, wlasnie dlatego pytam.
 
Fantaji potwierdza slowa Vyery.
Fantaji gwaltownie gestykulujac szybko mowi: CzasamiAzZaDobrze.
 
Vyera skrzypi: Dlatego Trudno Mi W To Uwierzyc.
Vyera skrzypi: Ale Mowie Wam Czego Sie Dowiedzialam.
Vyera rozklada rece lekko.
 
[Mori] kiwa glowa ze zrozumieniem.
 
Mowisz do Vyery: To bardzo cenne informacje, dziekuje za pomoc.
 
Z wszechobecnych zarosli slychac trel ptakow.
 
Vyera skrzypi: Podobno Bylo Ich Dwoch, Znaczy Porywaczy.
Vyera marszczy brwi i zaczyna sie koncentrowac nad jakas mysla rodzaca sie w jej glowie.
 
[Mori] mowi: Dh'oine?
 
Vyera skrzypi: Naprawde, To Chyba Wszystko Co Wiem.
Vyera skrzypi: W Plaszczach, Trudno Powiedziec.
 
W lesie przy murach miasta.
 
Fantaji, [Mori] i Vyera.
 
Kiwasz glowa pewnie.
 
Vyera skrzypi: Nie Wiem Co Z Tym Zrobicie.
Vyera skrzypi: Ale Powodzenia!
 
Mowisz do [Moriego]: Ruszamy.
 
[Mori] kiwa glowa wdziecznie.
[Mori] mowi do ciebie: Yea, szybko.
 
W krzakach slychac halasujace swierszcze.
 
[Mori] skradajac sie przybywa za toba z poludniowego-zachodu.
Polanka.
===] nw
 
Mori mowi do ciebie: Pisz do Konsula
 
Mowisz: Nie wiemy dokad teraz konsul wyruszyl.
Mowisz: Mam nadzieje, ze golab go znajdzie.
 
 
-------------||| Gleanevall LIST -> Ulav + Aida |||-------------
 
>Gnomie bystre oczy i uszy okazaly sie bardzo pomocne.
>Mamy informacje o porwaniu elfa w twierdzy Carbon.
>Zdarzenie zaszlo w karczmie, ale niewiele szczegolow
>udalo sie ustalic.
>Nie wiele pozniej widziano podejrzany woz bartnikow 
>zmierzajacy rzadko uczeszczanym traktem do
>Lyrii. Na wozie znajdowal sie tylko jeden spory 
>pakunek.
 
G.
> 
 
Dajesz wiadomosc Aidzie.
 
Mowisz: Dwa tropy.
> 
Koscisty weszacy pies odbiega.
Koscisty weszacy pies w panice umyka na zachod.
 
Mowisz: Ktorych szukac?
> 
Klniesz brzydko.
Aida czyta wiadomosc.
 
Aida nuci cicho do ciebie: Coz teraz? Skad bedziemy wiedziec...
Aida nuci cicho do ciebie: Mapy pochowales wszystkie? Oboz do zwiniecia gotowy?
Aida nuci cicho do ciebie: Musimy byc gotowi na wszelkie ewentualnosci...
 
 
Mowisz: Yea, Illearth kieruje wszystkim w obozie.
Mowisz: Dadza rade, dawno nie widzialem takiego ognia w jego oczach.
Mowisz do Aidy: Siv... myslisz, ze moga go zlamac?
Mowisz: Jesli go tortururowali, to moga juz byc w Kaedwenskich lasach...
 
Aida kiwa glowa krotko.
Aida nuci: Neen, tak szybko nie...
Aida nuci: Ale kazdego z nas w koncu zlamia.
Aida nuci: Dlatego smierc lepsza.
 
Mowisz: Ruszamy do tego lasu o ktorym informacje zdobyl Haern.
 
 
 
----------------------- Lasek pod Piana -----------------------
 
 
Ruszasz szybkim biegiem na polnocny-wschod.
Lesny dukt.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, poludniowy-wschod i poludniowy-zachod.
Illudil i Berty.
Aida przybywa za toba z poludniowego-zachodu.
> 
Mowisz: Dotarliscie przed nami.
> skin
 
Kiwasz glowa.
> 
Berty sapie desperacko.
 
Mowisz: Znalezliscie cos?
 
Berty wskazuje pozolkly zwiniety pergamin.
Berty daje ci pozolkly zwiniety pergamin.
 
Illudil wskazuje Bertiego.
 
Berty mowi: To...
Berty glosno przelyka sline.
Berty wskazuje wiewiorczy ogon.
 
> przeczytaj pergamin
 
Czytasz:
 
  [Wydarty pospiesznie kawalek pergaminu zapisany 
      jest kilkoma niewyraznymi slowami]
 
 
Ra
  ttujcie 
        ie         D      snoludy
        Trze        wa kra
            ch luzdi
           
                Mio
                    d? 
 
> 
Aida spoglada wyczekujaco na ciebie.
 
Mowisz: O kurwa.
 
Dajesz pozolkly zwiniety pergamin Aidzie.
 
Berty spoglada z uwaga na otwarty ciemnozielony skorzany plecak.
Berty mowi: Byla jeszcze racja i ... ogon.
 
W ostatniej chwili decydujesz sie nic nie mowic.
 
Mowisz: Na ziemi?
 
Berty mowi: W plecaku.
 
Illudil nuci: W plecaku
 
Berty wskazuje otwarty ciemnozielony skorzany plecak.
Berty mowi: Ukryte.
 
> ob wiadomosc
Tekst wiadomosci:
Gnomie bystre oczy i uszy okazaly sie bardzo pomocne.
Mamy informacje o porwaniu elfa w twierdzy Carbon.
Zdarzenie zaszlo w karczmie, ale niewiele szczegolow
udalo sie ustalic.
Nie wiele pozniej za to widziano podejrzany woz ozna-
czony herbem Aedirn zmierzajacy rzadko uczeszczanym 
traktem do Lyrii. Zamaskowany zaladunek mogl zawierac
wieznia.
 
G.
 
Mowisz: Bartnicy.
 
Aida nuci cicho: Miod?
 
Klniesz.
 
Berty mowi: Ale... co z nimi...
 
Spogladasz szybko na Aide.
Mowisz: Wszystko laczy sie w calosc.
Mowisz: Wioza go do Lyrii.
Unosisz wysoko zacisnieta piesc i krzyczysz wsciekle pelnym furii glosem: A d'yaebl aep arse!
 
 
-------------------||| Ulav LIST -> Gleanevall + Mori |||-----------------------
 
>Pedzcie ile sil w nogach. spotykamy sie na rozstaju pod Mahakamem
>tym ktory prowadzi do Lyrii.
>U.
 
 
----------------------- W drodze do Lyrii --------------------------
 
Mowisz: Aido, jak myslisz. Meve? Armia Lyryjska?
 
Illudil nabiera odrobine czernidla na palce i powoli, z wyraznym skupieniem maluje na swej twarzy czarne pasy.
 
Mowisz: Gdzie go wioza? Scala? Spala?
 
Ruszasz niespiesznie na poludniowy-wschod.
Gosciniec.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i poludniowy-wschod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
> 
Berty namysla sie.
 
se
Ruszasz niespiesznie na poludniowy-wschod.
Gosciniec.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-zachod i polnocny-zachod.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
> sw
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-zachod.
Gosciniec.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-zachod i polnocny-wschod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocnego-wschodu.
> s
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludnie.
Las.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
> e
 
Wzgorze.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z zachodu.
 
Gasisz pragnienie ze zrodelka.
 
Berty gasi pragnienie ze zrodelka.
s
Las.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
> s
 
Gosciniec.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i wschod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocy.
> e
 
Ruszasz szybkim biegiem na wschod.
Gosciniec.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-wschod i zachod.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z zachodu.
 
> 
Aida nuci: Moze do gaznizonu bezposrednio...
Aida nuci: Jesli wiedza, kogo zlapali
 
Mowisz: Bogowie, nie wiem czy zdazymy.
Mowisz: Jak on mogl dac sie pochwycic. Jakim cudem?
 
[Berty] mowi: Cos tu nie gra.. Nie on.
 
Aida nuci: Moze ktos go wystawil.
 
Illudil nuci: Zdrajca ?
 
Aida nuci: Siv mial swoje kontakty, duzo dzialal w terenie...
 
zr
Sciezka przy murze.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i zachod.
Aida, Illudil i Berty.
 
 
> e
 
Sciezka przy murze.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i zachod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z zachodu.
> e
 
Aida nuci: Nam mowil juz konkrety, a skad sie o nich dowiadywal?
 
Sciezka przy murze.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-wschod i zachod.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z zachodu.
> sp
 
Stoisz przy rogu murow miejskich na waskiej sciezcze. W dole rozciaga sie szeroka i gleboka fosa. Przejscie przez fose nie jest mozliwe, brzegi sa strome i sliskie, zreszta nie wiadomo, co w tej wodzie zyje. Wysoko nad glowa dostrzegasz wiezyczke straznicza. Ziemia przy murze, jak i sam mur, ma dosc dziwny kolor i zapach, masz wrazenie, ze w wiezyczce nad twoja glowa znajduje sie wychodek. Lepiej szybko sie stad oddalic. Przy kazdym kroku snieg milo skrzypi pod nogami. Gdyby nie ten przerazliwy mroz byloby calkiem przyjemnie. Mur miejski wyglada jak wielka sniezna sciana oddzielajaca jakas zapomniana kraine od realnego swiata. Moze warto dostac sie srodka? Ten chlod z kazda chwila staje sie coraz bardziej dokuczliwy. Ciemnosc nocy burzy jeszcze wieksza ciemnosc miejskiego muru ciagnacego sie z nicosci w nicosc. Jednak swiatlo gwiazd jest wystarczajace by rozroznic co blizsze przeszkody. Gleboka fosa jest przykryta gruba warstwa sniegu, pod ktorym zapewne znajduje sie lod. Strome zbocza rowniez pokrywa snieg. Nigdzie nie dostrzegasz sladow prowadzacych do fosy, zapewne przekraczanie jej nawet zima nie jest dobrym pomyslem.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-wschod i zachod.
Aida, Illudil i Berty.
 
Mowisz: Trzeba bedzie odnalezc jego informatorow. Ale to pozniej.
 
Mowisz: Teraz wazne jest jego zycie.
 
> e
 
Sciezka przy murze.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-wschod i zachod.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z zachodu.
> se
 
Sciezka przy murze.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnocny-zachod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
> s
 
Sciezka przy murze.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnoc.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
> s
 
Na moscie.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnoc, wschod, zachod i poludnie.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocy.
> trop
 
Klekasz szukajac sladow.
 
Aida nuci: Malo to sprzedawczykow po swiecie chodzi...
Aida spluwa z niesmakiem na ziemie.
 
Jestes w stanie wyroznic kilka sladow na ziemi. Najswiezsze prowadza na wschod.
 
Mowisz: Yea, w koncu trafisz na jakiegos Angivare
 
> sw
 
Sciezka przy murze.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnocny-wschod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocnego-wschodu.
 
 
> 
Berty mowi: Biec przodem?
 
> sw
Nie widzisz zadnego wyjscia prowadzacego na poludniowy-zachod.
> Sciezka przy murze.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-zachod i polnoc.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
> 
Sciezka przy murze.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnocny-wschod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocnego-wschodu.
> 
Berty mowi: Na zwiad?
'Neen, nie mozemy sie rozdzielac.
Mowisz: Neen, nie mozemy sie rozdzielac.
> 
Berty kiwa glowa czujnie.
 
Mowisz: Moga tego chciec, idziemy jak po sznurku.
 
Mowisz: Zbyt latwo idzie, zbyt latwo.
 
> s
 
Przy miescie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, poludniowy-wschod i poludnie.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocy.
> s
 
Ruszasz truchtem na poludnie.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, poludnie i zachod.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
> s
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludnie.
Na trakcie.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnoc.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocy.
> s
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludnie.
W lesie.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnoc.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-wschod.
Na zboczu wzgorza.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnocny-zachod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
> s
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludnie.
Przy wzgorzu.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-zachod i polnoc.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
> sw
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-zachod.
Przy skalkach.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludnie.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocnego-wschodu.
> s
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludnie.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, poludniowy-zachod i poludniowy-wschod.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
> stan
 
Jestes fizycznie w swietnej kondycji, zas mentalnie w pelni sil.
Czujesz sie bardzo bezpiecznie i jestes troche zmeczony.
Nie chce ci sie pic i jestes najedzony.
Jestes trzezwy.
Wiek: 566 dni 22 godziny 25 minut 30 sekund.
 
Berty czerwieni sie po czubki uszu.
 
Illudil spoglada z zainteresowaniem na Bertiego.
 
Berty mowi: Moze nie w czas, ale...
Berty mowi do ciebie: Zamierza konsul wnioskowac cos po tej racji?
 
Berty wskazuje elfia sucha racje.
 
Illudil kiwa glowa ciezko.
 
Berty glosno przelyka sline.
sp
Teren w kierunku wschodnim staje sie coraz bardziej bezludny; niewielkie, okrojone przez osiedlencow zagajniki tutaj sa lasami, gestymi, tajemniczymi, a miejscami zupelnie niedostepnymi dla wedrowcow. Kamienny trakt biegnie prosto, z rzadka zmuszony do ominiecia naturalnych przeszkod. Cywilizowana Temeria znajduje sie na zachodzie, w strone Wyzimy i na poludnie, w kierunku Mariboru i lezacych za nim twierdz oraz zamkow. Wszystko dookola zamarlo w oczekiwaniu na wiosne, przykryte warstwa bialego sniegu. Zimno szczypie cie w policzki i drapie w gardlo, z ktorego przy kazdym oddechu wydobywa sie klebuszek pary. Jest prawie calkiem ciemno, bo wszystkie gwiazdy zaslaniaja chmury, a do tego padajacy z nich snieg wpada ci do oczu. Nic dziwnego, ze bez przerwy potykasz sie o zamarzniete podloze. Jest zimno, a bedzie jeszcze bardziej.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i poludniowy-wschod.
Berty, Illudil i Aida.
> 
Aida spoglada krotko na Bertiego.
Illudil puka sie niedwuznacznym gestem w czolo.
 
Mowisz: Zostawili to co mial przy sobie
Mowisz: I go zaladowali do wora, na woz.
Mowisz: Napisal 'miod', widocznie poczul zapach...
Mowisz: Wiemy, ze bartnicy jechali starym traktem do Lyrii.
Mowisz: Czekamy na reszte, nie mozemy ryzykowac.
Mowisz: Jesli bedziemy sie grzebac, moga go zarznac zanim go uratujemy.
Mowisz: Uderzenie musi byc silne i sprawne.
 
[Berty] zgrzyta wsciekle zebami.
[Berty] mowi: No to gdzie jest reszta komanda.
 
Mowisz: Mori i Glean powinni zaraz byc.
Mowisz: Szykujcie sie do walki.
 
[Berty] kiwa glowa spokojnie.
[Berty] wyjmuje oficerska srebrzysta bulawe z nabijanego skorzanego temblaka mahakamskiego.
[Berty] wyjmuje oficerska srebrzysta bulawe z nabijanego skorzanego temblaka mahakamskiego.
[Berty] starajac sie nie rzucac w oczy dyskretnie dobywa dwoch oficerskich srebrzystych bulaw.
[Berty] zjada elfia sucha racje.
 
Mowisz: Wypatrujcie uwazanie jakis sladow jak bedziemy sie przedzierac.
 
[Berty] przypina sobie wiewiorczy ogon na glowie.
 
Mowisz: Pojdziemy za sladem wozu.
 
[Berty] nabiera odrobine czernidla na palce i powoli, z wyraznym skupieniem maluje na swej twarzy czarne pasy.
s
Ruszasz niespiesznie na poludnie.
Stary krasnoludzki szlak.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnoc i poludniowy-zachod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba z polnocy.
> sw
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-zachod.
Stary krasnoludzki szlak.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, zachod i wschod.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocnego-wschodu.
> 
Berty spoglada w bok, a jego twarz rozjasniaja radosc i mlodziencza fascynacja nadchodzacym wyzwaniem.
w
Ruszasz niespiesznie na zachod.
Stary krasnoludzki szlak.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i zachod.
Aida, Illudil i Berty przybywaja za toba ze wschodu.
 
Berty uwaznie sprawdza swoj ekwipunek, upewniajac sie, ze zadna jego czesc nie krepuje ruchow.
> 
Berty mowi: Nie moze byc ich zbyt wielu, odbijemy go.
Berty kiwa glowa dziarsko.
 
Illudil kiwa glowa szybko.
 
e
Ruszasz niespiesznie na wschod.
Stary krasnoludzki szlak.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, zachod i wschod.
Gleanevall.
Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z zachodu.
> 
Z prawej strony slychac pisk jakiegos zwierzecia.
 
Mowisz: Nareszcie!
> zapros gleanevalla
 
Ok.
 
Mowisz: Mori?
 
Rozgladasz sie szybko.
 
Gleanevall dolacza do twojej druzyny.
 
Glos Moriego nuci: Yea?
 
Mowisz: Gdzie on.
 
> 
Berty wskazuje [Moriego].
zapros moriego
Ok.
> 
Berty ujawnia Moriego.
sp
Gosciniec wymija strome zbocza, trzymajac sie raczej plaskich i wygodnych w podrozy terenow. Skaliste, obnazone z ziemi wzniesienia wyscielaja obszary na polnocy. Im dalej w tamtym kierunku, tym teren staje sie wyzszy, przechodzac w rozlegle grzbiety, laczace sie w mniejsze pasma, w glebi masywu wypietrzone do niebotycznych rozmiarow. Osniezone bez wzgledu na pore roku szczyty, najrozniejszych ksztaltow, przypominaja siwizne na starczej glowie Mahakamu. Wszystko dokola przykryte jest gruba warstwa bialego sniegu, skapanego w srebrzystej poswiacie zimowego nieba.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, zachod i wschod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori.
> 
Mori dolacza do twojej druzyny.
 
> 
Niespodziewanie na ramieniu Moriego wyladowal golab z przyczepiona do nogi wiadomoscia.
 
Mowisz: Idziemy za sladem wozu.
Mowisz: Tam gdzie prowadza kola, beda go przetrzymywac.
 
Mori porwal wiadomosc.
 
Mowisz: Wyrazny slad
 
> s
 
Ruszasz niespiesznie na poludnie.
Droga ponad podmoklymi lakami.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnoc i poludniowy-wschod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z polnocy.
> 
Illudil otula sie szczelnie kruczoczarnym dlugim plaszczem.
se
Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-wschod.
Przy trzesawisku.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i wschod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
> e
 
Ruszasz szybkim biegiem na wschod.
Wsrod wzniesien.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: zachod i poludniowy-wschod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z zachodu.
> se
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-wschod.
Szczyt wzgorza.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i poludnie.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
 
> s
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludnie.
Plac przy trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, polnoc i poludnie.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z polnocy.
> 
Berty probuje ukryc sie jak najlepiej.
Illudil probuje ukryc sie jak najlepiej.
Mori probuje ukryc sie jak najlepiej.
 
Namyslasz sie nad czyms badajac uwaznie ziemie. Tak... 
 
[Berty] kiwa glowa pewnie.
 
Gleanevall probuje ukryc sie jak najlepiej.
sp
Trakt konczy sie w tym miejscu na szerokim, ubitym placu usytuowanym u podnoza jednego z wiekszych wzniesien, stanowiac miejsce czestych obozow dla kupcow zmierzajacych dalej na poludnie. W kierunku wzgorza prowadzi szeroka droga, zakrecajaca wyzej i odchodzaca dwugarbny szczyt od strony wschodniej, zza ktorej wylania sie gesty bor rosnacy rozleglym polaciem na tych terenach. Panuje mrozna, zimowa noc. Srebrzysty blask milionow gwiazd na granatowym, niemal czarnym niebie rozswietla kraine, odbijajac sie od puszystej piezyny snieznej.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, polnoc i poludnie.
[Mori], [Gleanevall], [Berty], [Illudil] i Aida.
> 
[Berty] mowi: Yea...
 
Mowisz: Woz zakreca do Garnizonu...
Mowisz: Ale...
 
W ostatniej chwili decydujesz sie nic nie mowic.
 
[Mori] wbija wzrok w ziemie, zaciskajac w zlosci swe piesci i tlumiac cisnaca mu sie na usta barwna wiazanke przeklenstw.
 
Mowisz: Vyera mowila, ze jechali starym traktem?
> 
[Gleanevall] potwierdza.
 
Mowisz: Cholera, to nie ten woz.
 
> s
Ruszasz niespiesznie na poludnie.
Trakt lyrijski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnoc.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
 
Ruszasz truchtem na poludnie.
Trakt lyrijski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i polnoc.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z polnocy.
> Ruszasz szybkim biegiem na wschod.
Trakt lyrijski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-wschod i zachod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z zachodu.
> Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-wschod.
Trakt lyrijski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i poludniowy-wschod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
> Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-wschod.
Lyrijski trakt.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: poludniowy-zachod, polnocny-zachod i wschod.
Przydrozna podniszczona tabliczka.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
> Ruszasz szybkim biegiem na wschod.
Lyrijski trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i zachod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z zachodu.
> Ruszasz szybkim biegiem na wschod.
Lyrijski trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i zachod.
Strachliwy wysoki mezczyzna na popielatym koscistym koniu, doswiadczony silny mezczyzna na silnym czarnym koniu, chlodny potezny mezczyzna na spokojnym karym koniu, gorliwy wysoki mezczyzna na mlodej brazowej klaczy i doswiadczony opanowany oficer na siwym rumaku bojowym.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z zachodu.
> Ruszasz szybkim biegiem na polnocny-wschod.
Przy wzniesieniu.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i poludniowy-zachod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z poludniowego-zachodu.
> e
 
Ruszasz szybkim biegiem na wschod.
Lyrijski trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnoc i zachod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z zachodu.
> n
 
Ruszasz szybkim biegiem na polnoc.
Lyrijski trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludnie.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z poludnia.
> ne
 
Ruszasz szybkim biegiem na polnocny-wschod.
Lyrijski trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludniowy-zachod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z poludniowego-zachodu.
> ne
 
Ruszasz szybkim biegiem na polnocny-wschod.
Na rogatkach.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: poludniowy-zachod, polnocny-wschod i poludnie.
Drewniany slup.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z poludniowego-zachodu.
> ne
 
Ruszasz szybkim biegiem na polnocny-wschod.
Lyrijski trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludniowy-zachod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z poludniowego-zachodu.
> ne
 
Ruszasz szybkim biegiem na polnocny-wschod.
W poblizu Scali.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i poludniowy-zachod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z poludniowego-zachodu.
> namysl sie nad czyms badajac slady
 
Namyslasz sie nad czyms badajac slady. Tak... 
> wskaz sw
 
Wskazujesz na poludniowy-zachod.
> sw
 
Ruszasz niespiesznie na poludniowy-zachod.
Lyrijski trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludniowy-zachod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocnego-wschodu.
> sw
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-zachod.
Na rogatkach.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: poludniowy-zachod, polnocny-wschod i poludnie.
Kupiecki stojacy powoz i drewniany slup.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z polnocnego-wschodu.
> 
Woznica zaglada do srodka i szybko liczy wszystkich siedzacych.
Woznica oznajmia gromkim glosem: Postoj, na rogatkach.
s
Ruszasz szybkim biegiem na poludnie.
Trakt do twierdzy.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnoc i poludnie.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocy.
 
Namyslasz sie nad czyms badajac slady. Tak... 
 
Mowisz: Bloede
> s
 
Ruszasz niespiesznie na poludnie.
Trakt do twierdzy.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnoc i poludniowy-wschod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z polnocy.
> se
 
Ruszasz szybkim biegiem na poludniowy-wschod.
Trakt do twierdzy.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i wschod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
> e
 
Ruszasz szybkim biegiem na wschod.
Pod brama twierdzy.
Zamknieta dwuskrzydlowa brama prowadzaca na polnoc.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i zachod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z zachodu.
> przelknij sline
 
Przelykasz glosno sline... Glurp!
 
Aida spoglada na ciebie.
 
Mowisz: Slad do twierdzy.
> zr
 
Pod brama twierdzy.
Zamknieta dwuskrzydlowa brama prowadzaca na polnoc.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i zachod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida.
 
> sp
Z bramy wznosza sie nad toba dwie wielkie, kamienne postacie strarozytnych wojownikow. Mezczyzni na jednym ramieniu dzwigaja rzezbiony postument wienczacy portal, druga zas uniesiona w gore witaja przybywajacych do Scali. Brukowana droga zmierza w w dol, na nieduze nadbrzeze. Kilka drewnianych pomostow i prostych zabudowan stanowi przystan nad rzeka Jaruga. Z murow powyzej raz po raz zerkaja wartownicy, bezustannie obserwujacy najblizsza okolice. Panuje mrozna, zimowa noc. Przenikliwy wiatr ciska w ciebie wielkimi platkami sniegu, padajacymi z szarego nieba tak gesto, ze tworzac niemal jednolita zalone. Z rzadka przedziera sie przez nia slabe oswietlenie nadbrzeza. Skuta lodem rzeka wydaje sie byc uspiona.
Zamknieta dwuskrzydlowa brama prowadzaca na polnoc.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i zachod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida.
> przemknij z druzyna s
 
Droga do przystani.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnoc.
[Mori], [Gleanevall], [Berty], [Illudil] i [Aida] skradajac sie przybywaja za toba z polnocy.
 
Mowisz: Pelen garnizon.
Mowisz: Otulic sie plaszczami, kaptury na glowe.
 
[Berty] otula sie szczelnie kruczoczarnym dlugim plaszczem.
 
Mowisz: Patrzyc w ziemi, przejdziemy przez brame.
 
[Mori] naciaga na glowe kaptur i otula sie szczelnie ciemnozielonym elfim plaszczem.
 
Mowisz: Moze nas nie poznaja
 
Naciagasz kaptur plaszcza na glowe.
> 
[Berty] mruczy cicho.
 
[Aida] bierze ciemnozielony elfi plaszcz z otwartego ciemnozielonego skorzanego plecaka.
[Aida] zaklada ciemnozielony elfi plaszcz.
[Aida] naciaga kaptur na glowe skrywajac twarz w jego cieniu.
 
[Gleanevall] oddycha nerwowo.
 
[Illudil] kiwa glowa szybko.
zr
Droga do przystani.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnoc.
[Aida], [Illudil], [Berty], [Gleanevall] i [Mori].
> przemknij z druzyna n
 
Pod brama twierdzy.
Zamknieta dwuskrzydlowa brama prowadzaca na polnoc.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i zachod.
[Aida], [Illudil], [Berty], [Gleanevall] i [Mori] skradajac sie przybywaja za toba z poludnia.
> 
[Gleanevall] macha reka delikatnie.
 
Mowisz: Rozgladac sie uwaznie za sladami krwi... czymkolwiek
 
Uderzasz mocno piescia w brame.
 
> 
Gdzies wewnatrz murow rozlega sie gluchy zgrzyt i ukryty mechanizm otwiera jedno skrzydlo bramy.
[Illudil] kiwa glowa szybko.
Lod na rzece trzeszczy niebezpiecznie.
n
w
Czarnooki wulgarny straznik krzyczy: Lapac morderce!
Czarnooki hardy straznik krzyczy: Lapac morderce!
Niebieskooki zapalczywy straznik krzyczy: Lapac morderce!
Umiesniony czujny straznik krzyczy: Lapac morderce!
Poludniowa brama.
Otwarta dwuskrzydlowa brama prowadzaca na poludnie.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i zachod.
Czarnooki wulgarny straznik, czarnooki hardy straznik, niebieskooki zapalczywy straznik i umiesniony czujny straznik.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z poludnia.
> Ulica pod murem.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: zachod i wschod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba ze wschodu.
> zaklnij .
 
Klniesz.
 
Mowisz: Poznali nas. Musimy dzialac szybko
 
Mowisz: Wiezienie!
> w
 
Ulica pod murem.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i wschod.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba ze wschodu.
> nw
 
Brukowana ulica.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, poludniowy-wschod i wschod.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba z poludniowego-wschodu.
> n
 
Zaulek miecznikow.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnoc, zachod, wschod i poludnie.
Mori, Gleanevall, Berty, Illudil i Aida przybywaja za toba z poludnia.
> w
 
Pleczysty bitny straznik krzyczy: Lapac morderce!
Barczysty opanowany straznik krzyczy: Lapac morderce!
Pleczysty bitny straznik krzyczy: Lapac morderce!
Plac Centralny.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, wschod i zachod.
Dwaj pleczysci bitni straznicy i barczysty opanowany straznik.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori przybywaja za toba ze wschodu.
> kondycja wszystkich
 
Jestes w swietnej kondycji.
Mori jest w swietnej kondycji.
Gleanevall jest w swietnej kondycji.
Berty jest w swietnej kondycji.
Illudil jest w swietnej kondycji.
Aida jest w swietnej kondycji.
Pleczysty bitny straznik jest w swietnej kondycji.
Barczysty opanowany straznik jest w swietnej kondycji.
Pleczysty bitny straznik jest w swietnej kondycji.
 
Pleczysty bitny straznik atakuje cie!
Barczysty opanowany straznik atakuje cie!
Pleczysty bitny straznik atakuje cie!
Juz walczysz z pleczystym bitnym straznikiem.
> 
Dyskretnym gestem wskazujesz pleczystego bitnego straznika jako cel nastepnego ataku.
 
-------------------- Walka, zabijamy wszystko ----------------------------
 
> sp
 
Duzy plac powstaly na planie prostokata jest najwiekszym w obrebie murow twierdzy. Z poczatku, nim Scala sie zaludnila, gdy stacjonowaly tu wylacznie jednostki wojskowe, dziedziniec sluzyl do apelow i treningow. Potem, z biegiem czasu, nowopowstajace budynki zagarnialy coraz wieksza jego czesc, az do obecnej wielkosci. Dzis sluzy glownie jako targowisko ze wzgledu na bliskosc glownej bramy, skladow celnych oraz zakladow rzemieslniczych. Na zachodzie, silnie ufortyfikowane, znajduja sie koszary gwardii. Na kazdym z dwoch pieter muru umieszczono szczeliny, z ktorych lucznicy moga razic napastnikow, a w paszczach dodanych dla ozdoby maszkaronow znajduja sie rury, ktoredy w razie koniecznosci moze wylewac sie rozgrzany olej lub woda. Mocno zmrozony po chlodnej nocy i zbity w twarde grudy snieg skrzypi pod nogami. Niziutenko sponad murow ospale wyglada rozowy blask slonca, ktore wnet wzejdzie. O tej porze mroz daje sie we znaki.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, wschod i zachod.
Cialo barczystego opanowanego straznika i dwa ciala pleczystych bitnych straznikow.
Aida, Illudil, Berty, Gleanevall i Mori.
 
Mowisz: W srodku nie powinno byc nikogo wiecej.
Mowisz: Zostancie tu, uwolnimy go.
 
Mori spoglada na cialo barczystego opanowanego straznika i dwa ciala pleczystych bitnych straznikow.
 
Snieg pada malowniczo wielkimi platkami.
 
Mowisz: Zalatwimy to szybko.
 
Illudil probuje ukryc sie jak najlepiej.
 
Aida kiwa glowa krotko.
 
Mowisz: Aido.
 
Wskazujesz na zachod.
> zr
 
Plac Centralny.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, wschod i zachod.
Cialo barczystego opanowanego straznika i dwa ciala pleczystych bitnych straznikow.
Mori, Gleanevall, Berty, [Illudil] i Aida.
> 
[Aida] przemyka sie na zachod.
 
Mowisz: Pilnowac wyjscia
 
> przemknij w
Przysadzisty podejrzliwy straznik krzyczy: Lapac morderce!
Barczysty spokojny straznik krzyczy: Lapac morderce!
Plac wewnatrz koszar.
Jest tutaj piec widocznych wyjsc: polnocny-zachod, polnoc, zachod, wschod i poludnie.
Przysadzisty podejrzliwy straznik i barczysty spokojny straznik.
Barczysty spokojny straznik krzyczy: Lapac morderce!
Przysadzisty podejrzliwy straznik krzyczy: Lapac morderce!
 
Barczysty spokojny straznik atakuje cie!
Przysadzisty podejrzliwy straznik atakuje cie!
sczabij czlowieka
scrozkaz czlowieka
 
Przysadzisty podejrzliwy straznik krzyczy: Morduja! Straz!
Syczac w starszej mowie ohydne przeklenstwo uderzasz na przysadzistego podejrzliwego straznika.
> 
Dyskretnym gestem wskazujesz przysadzistego podejrzliwego straznika jako cel nastepnego ataku.
 
krzyknij Pomozcie!
Krzyczysz: Pomozcie!
 
> zr
 
Plac wewnatrz koszar.
Jest tutaj piec widocznych wyjsc: polnocny-zachod, polnoc, zachod, wschod i poludnie.
[Berty], Aida, przysadzisty podejrzliwy straznik i barczysty spokojny straznik.
Wraz z Aida, walczysz z przysadzistym podejrzliwym straznikiem, wspartym przez barczystego spokojnego straznika.
 
 
=--------Walka walka i po walce
 
sp
Nieduzy dziedziniec, otoczony zewszad przez kamienne lub drewniane sciany, jest centralnym punktem koszar gwardii oraz oddzialow stacjonujacych w twierdzy. Wysoki mur oddzielajacy garnizon od pozostalej czesci warowni nieregularna linia otacza budynki wojskowe na koncach przylegajac do zewnetrznych obwarowan Scali. W najblizszej okolicy wyrozniaja sie trzy baraki pelniace specyficzne funkcje, za nimi natomiast znajduja sie surowe kwatery zolnierskie. Jedyna brama umieszczono w kamiennym portalu z opuszczana metalowa krata zawieszona na lancuchach. Stylizowana arkade zdobi rzezba orla z czarnego kamienia. Krzyzowo-zebrowe sklepieniu sufitu nad przejsciem wykonczone jest licznymi, misternie wykutymi rautami. W metalowych uchwytach wzdluz muru tkwia osmolone pochodnie, rzucajac nieco swiatla. 
Jest tutaj piec widocznych wyjsc: polnocny-zachod, polnoc, zachod, wschod i poludnie.
Cialo barczystego spokojnego straznika i cialo przysadzistego podejrzliwego straznika.
Gleanevall, Illudil, Mori, Berty i Aida.
 
Mowisz: Wzmocione straze.
 
Mori usmiecha sie paskudnie, z msciwa satysfakcja kopiac cialo barczystego spokojnego straznika.
 
Berty mowi: Wiedza z kim maja do czynienia...
Berty krzywi sie z niesmakiem.
 
Namyslasz sie nad czyms zagladajac do pomieszczenia na polnocy.. Tak... 
 
Illudil probuje ukryc sie jak najlepiej.
 
Berty mowi: Pest!
 
e
Plac Centralny.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, wschod i zachod.
Cialo barczystego opanowanego straznika i dwa ciala pleczystych bitnych straznikow.
Gleanevall, Illudil, Mori, Berty i Aida przybywaja za toba z zachodu.
 
Rozgladasz sie szybko.
> zr
 
Plac Centralny.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, wschod i zachod.
Cialo barczystego opanowanego straznika i dwa ciala pleczystych bitnych straznikow.
Berty, Mori, Illudil i Gleanevall.
 
Mowisz: Aido.
Mowisz: Zbadaj wiezienie, posilki pewnie nadciagaja.
 
Wskazujesz na zachod.
 
Aida podaza na zachod.
 
Rozgladasz sie szybko.
 
Illudil probuje ukryc sie jak najlepiej.
 
Mowisz: Cholera, niech nic mu nie bedzie...
> 
Berty spoglada ze strachem na ciebie.
 
Mowisz: Caly garnizon na nas ruszy, kiedy tylko sie zbiora w sobie.
 
Rozgladasz sie uwaznie.
 
Przyjmujesz dogodna pozycje do walki, a twoje rece zaczynaja nerwowo przebierac po zdobionym srebrzystym obuszku.
 
Mori probuje ukryc sie jak najlepiej.
 
Berty spluwa na ziemie.
 
[Illudil] przyjmuje dogodna pozycje do walki, a jego rece zaczynaja nerwowo przebierac po smuklym srebrzystym mieczu.
 
Berty powoli i skrupulatnie zeskrobuje z oficerskiej srebrzystej bulawy zakrzepla krew przeciwnikow.
 
zr
Plac Centralny.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, wschod i zachod.
Cialo barczystego opanowanego straznika i dwa ciala pleczystych bitnych straznikow.
Berty, [Mori], [Illudil] i Gleanevall.
> 
Aida przybywa z zachodu.
 
 
 
Aida nuci cicho: Pomozcie... - widzisz, jak z trudem wynosi pokiereszowane cialo elfa, ze straszliwie zmasakrowana twarza, odcietymi uszami, ranami od przypalania na szyi i rekach, dlugimi drzazgami wbitymi pod paznokcie i ze zmiazdzonymi stopami i opuchnietymi kolanami. Skrepowane rece wyrwane sa ze stawow i wykrecone do nienaturalnej pozycji. Cale cialo elfa nosi slady wymyslnych, niewyobrazalnie okrutnych tortur...
 
 
 
Mori probuje ukryc sie jak najlepiej.
 
Spogladasz nagle na Aide.
 
Aida zagryza wargi.
 
Krecisz szybko glowa.
> 
Berty spoglada z niedowierzaniem na Aide.
 
Aida oddycha szybko.
 
Gleanevall spoglada bolesnie na Aide.
 
Berty wyglada jakby chcial cos powiedziec, ale w ostatniej chwili sie rozmyslil.
 
Wydajesz z siebie dziki ryk wscieklosci i unosisz w gore zdobiony srebrzysty obuszek, poprzysiegajac krwawa zemste za kazda krzywde wyrzadzona Starszym Rasom.
 
Berty spoglada tepo na dol.
 
Aida pochyla lekko glowe... Gdy ja podnosi widzisz, ze jej oczy sa odrobine wilgotne...
 
[Mori] wydaje z siebie dzikie tony pierwotnych okrzykow lowcy, bedacego na tropie swojej ofiary.
 
 
[Illudil] unosi wysoko zacisnieta piesc i krzyczy wsciekle pelnym furii glosem: A d'yaebl aep arse!
 
Mowisz: Musimy myslec trzezwo. Na oplakiwanie przyjdzie czas.
Mowisz: Dali mu umrzec, tortury skonczone.
 
Aida przymyka lekko oczy, a kiedy je otwiera nie mozesz z nich wyczytac nic, poza absolutna obojetnoscia.
 
Mowisz: To znaczy, ze informacje ktore przekazal....
Mowisz z naciskiem: Jezeli przekazal...
Mowisz: Sa juz u kogos wyzszego ranga.
 
Aida nuci cicho: Ciezko stwierdzic.
 
Mowisz: Illudil, pomoz niesc Aidzie.
 
> e
Zaulek miecznikow.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnoc, zachod, wschod i poludnie.
Aida, Berty, Mori, Illudil i Gleanevall przybywaja za toba z zachodu.
> n
 
Plac Centralny.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnoc, poludniowy-wschod, zachod i poludnie.
Bialoodziany energiczny mezczyzna i rybiooki pajakowaty mezczyzna.
Gleanevall, Illudil, Mori, Berty i Aida przybywaja za toba z poludnia.
> se
 
Glowna ulica twierdzy.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i polnocny-zachod.
Aida, Berty, Mori, Illudil i Gleanevall przybywaja za toba z polnocnego-zachodu.
> e
 
Glowna ulica twierdzy.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i zachod.
Gleanevall, Illudil, Mori, Berty i Aida przybywaja za toba z zachodu.
> e
 
Dlugoreki baczny straznik krzyczy: Lapac morderce!
Dlugoreki baczny straznik krzyczy: Lapac morderce!
Dlugoreki baczny straznik krzyczy: Lapac morderce!
Glowna ulica twierdzy.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i zachod.
Dlugoreki baczny straznik.
Aida, Berty, Mori, Illudil i Gleanevall przybywaja za toba z zachodu.
> 
Dlugoreki baczny straznik atakuje Moriego.
sczabij czlowieka
scrozkaz czlowieka
wskaz czlowieka
przedstaw czlowieka
Dlugoreki baczny straznik krzyczy: Straz! Straz!
Wydajac z siebie zlowrogie warkniecie ruszasz do walki z dlugorekim bacznym straznikiem.
> 
Dyskretnym gestem wskazujesz dlugorekiego bacznego straznika jako cel nastepnego ataku.
> Wskazujesz dlugorekiego bacznego straznika.
 
Dlugoreki baczny straznik krzyczy: Lapcie za bron!
Berty syczac w starszej mowie ohydne przeklenstwo uderza na dlugorekiego bacznego straznika.
 
Dlugoreki baczny straznik krzyczy: Straz! Straz!
Aida wspiera cie w walce z dlugorekim bacznym straznikiem.
Dlugoreki baczny straznik krzyczy: Straz! Straz!
Gleanevall atakuje dlugorekiego bacznego straznika.
kondycja wszystkich
Jestes w dobrym stanie.
Gleanevall jest w swietnej kondycji.
Illudil jest w swietnej kondycji.
Mori jest w swietnej kondycji.
Berty jest w swietnej kondycji.
Aida jest w swietnej kondycji.
Dlugoreki baczny straznik jest w swietnej kondycji.
> kondycja wszystkich
 
Jestes w dobrym stanie.
Gleanevall jest w swietnej kondycji.
Illudil jest w swietnej kondycji.
Mori jest w swietnej kondycji.
Berty jest w swietnej kondycji.
Aida jest w swietnej kondycji.
Dlugoreki baczny straznik jest w swietnej kondycji.
> 
Dlugoreki baczny straznik krzyczy: Lapcie za bron!
Illudil wydajac z siebie zlowrogie warkniecie rusza do walki z dlugorekim bacznym straznikiem.
Mori >> ledwo muska >> dlugorekiego bacznego straznika >> czernionym inkrustowanym toporem > korpus
Mori >> ledwo muska >> dlugorekiego bacznego straznika >> bojowym runicznym toporem > korpus
Dlugoreki baczny straznik slamazarnym wymachem smuklej wywazonej piki probuje wytracic Moriemu bojowy runiczny topor z reki. Przeciwnik nie daje sie jednak zaskoczyc, cofajac sie w pore.
Mori wydaje z siebie dzikie tony pierwotnych okrzykow lowcy, bedacego na tropie swojej ofiary.
 
Gleanevall trafia snieznobialym lsniacym sztyletem w prawe ramie dlugorekiego bacznego straznika pozostawiajac niewielka rane.
Dlugoreki baczny straznik >> ledwo muska >> Moriego >> smukla wywazona pika > korpus
Mori >> ledwo muska >> dlugorekiego bacznego straznika >> czernionym inkrustowanym toporem > glowe
Mori >> ledwo muska >> dlugorekiego bacznego straznika >> bojowym runicznym toporem > korpus
Illudil kiwa glowa szybko.
Aida >> ledwo muska >> dlugorekiego bacznego straznika >> smuklym szmaragdowym scimitarem > nogi
 Aida SCdoskok (3/7)  -> dlugorekiego bacznego straznika smuklym szmaragdowym scimitarem
Gleanevall trafia snieznobialym lsniacym sztyletem w korpus dlugorekiego bacznego straznika pozostawiajac niewielka rane.
Gleanevall probuje trafic dlugorekiego bacznego straznika trojostrzowym asymetrycznym katarem, lecz ten uskakuje przed tym ciosem.
Mori >> lekko rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> czernionym inkrustowanym toporem > korpus
Dlugoreki baczny straznik probuje trafic Moriego smukla wywazona pika, lecz ten uskakuje przed tym ciosem.
Illudil >> lekko rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> smuklym srebrzystym mieczem > prawe ramie
Ledwo muskasz >>> dlugorekiego bacznego straznika >>> zdobionym srebrzystym obuszkiem > glowe
 Berty SCdoskok (3/7)  -> dlugorekiego bacznego straznika oficerska srebrzysta bulawa
     >> SPEC NOZ [0/8] << Gleanevall ==] dziabie! [== dlugorekiego bacznego straznika
Mori >> lekko rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> bojowym runicznym toporem > korpus
Dlugoreki baczny straznik wyprowadza szybkie pchniecie smukla wywazona pika w Moriego, lecz ten zbija je z linii ataku czernionym inkrustowanym toporem.
Ledwo muskasz >>> dlugorekiego bacznego straznika >>> zdobionym srebrzystym obuszkiem > nogi
 JA SCdoskok (3/7)  -> dlugorekiego bacznego straznika zdobionym srebrzystym obuszkiem
Gleanevall trafia snieznobialym lsniacym sztyletem w korpus dlugorekiego bacznego straznika pozostawiajac niewielka rane.
Gleanevall >> lekko rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> trojostrzowym asymetrycznym katarem > lewe ramie
Aida >> rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> smuklym szmaragdowym scimitarem > prawe ramie
Aida >> rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> smuklym szmaragdowym scimitarem > lewe ramie
Berty krzyczy: SKUUUUURWYYSYYYNYYY!
Mori >> lekko rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> czernionym inkrustowanym toporem > lewe ramie
 Illudil SCdoskok (5/7)  -> dlugorekiego bacznego straznika smuklym srebrzystym mieczem
Illudil >> rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> smuklym srebrzystym mieczem > nogi
Dlugoreki baczny straznik wyprowadza szybkie pchniecie smukla wywazona pika w Moriego, lecz ten zbija je z linii ataku bojowym runicznym toporem.
kondycja wszystkich
Jestes w dobrym stanie.
Gleanevall jest w swietnej kondycji.
Illudil jest w swietnej kondycji.
Mori jest w swietnej kondycji.
Berty jest w swietnej kondycji.
Aida jest w swietnej kondycji.
Dlugoreki baczny straznik jest ledwo zywy.
> kondycja wszystkich
 
Jestes w dobrym stanie.
Gleanevall jest w swietnej kondycji.
Illudil jest w swietnej kondycji.
Mori jest w swietnej kondycji.
Berty jest w swietnej kondycji.
Aida jest w swietnej kondycji.
Dlugoreki baczny straznik jest ledwo zywy.
> 
Powaznie ranisz >>> dlugorekiego bacznego straznika >>> zdobionym srebrzystym obuszkiem > korpus
Gleanevall >> rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> trojostrzowym asymetrycznym katarem > korpus
Aida probuje trafic dlugorekiego bacznego straznika smuklym szmaragdowym scimitarem, lecz ten uskakuje przed tym ciosem.
 Aida SCdoskok (0/7) 
Berty >> powaznie rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> oficerska srebrzysta bulawa > glowe
Berty >> powaznie rani >> dlugorekiego bacznego straznika >> oficerska srebrzysta bulawa > nogi
Mori >> masakruje >> dlugorekiego bacznego straznika >> bojowym runicznym toporem > prawe ramie
Illudil >> masakruje >> dlugorekiego bacznego straznika >> smuklym srebrzystym mieczem > prawe ramie
Dlugoreki baczny straznik umarl.
Illudil zabil dlugorekiego bacznego straznika.
czas
Jest w przyblizeniu dziewiata nad ranem, po wschodzie slonca, dwunasty dzien pory Yule wedlug rachuby czasu Starszego Ludu.
Wczesna zima - Wschod: 8 Zachod: 5
> e
 
Glowna ulica twierdzy.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i zachod.
Gleanevall, Illudil, Mori, Berty i Aida przybywaja za toba z zachodu.
> ne
 
Plac pod brama palacu.
Zamkniete drewniane wrota prowadzace na wschod.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i poludniowy-zachod.
Aida, Berty, Mori, Illudil i Gleanevall przybywaja za toba z poludniowego-zachodu.
 
Uderzasz mocno piescia we wrota.
 
Gdzies wewnatrz murow rozlega sie gluchy zgrzyt i ukryty mechanizm otwiera jedno skrzydlo bramy.
 
Aida nuci cicho: Komando, przygotujcie sie, ze bedziemy musieli zwinac Oboz, przeniesc wszystkie zapasy, przetransportowac rannych wojownikow.
 
e
Dziedziniec.
Otwarte drewniane wrota prowadzace na zachod.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: zachod i polnocny-wschod.
Gleanevall, Illudil, Mori, Berty i Aida przybywaja za toba z zachodu.
 
Kiwasz glowa szybko.
 
> ne
Sala wejsciowa.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-zachod i polnoc.
Aida, Berty, Mori, Illudil i Gleanevall przybywaja za toba z poludniowego-zachodu.
 
> n
Glowny hol.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: wschod, poludnie i zachod.
Gleanevall, Illudil, Mori, Berty i Aida przybywaja za toba z poludnia.
 
Mowisz: Poczekajcie tutaj, posilki moga nadejsc w kazdej chwili.
Mowisz: Macie utrzymac wejscie do palacu w razie szturmu, znajde sukinsyna ktory tu dowodzi i rozbije leb. Moze jeszcze nie jest
za pozno.
 
Podazasz na wschod.
 
---------------  Palac, Twierdza Scala - z oczu komandosow ----------------
 
Ulav przybywa ze wschodu.
 
Aida spoglada szybko na Ulava.
 
Ulav rozglada sie bezsilnie.
 
Ulav skrzypi: Nie wierze!
 
Spogladasz pytajaco na Ulava.
 
Ulav wskazuje glowe mezczyzny.
 
Ulav ociera spocone czolo rozmazujac sobie na nim krew, ktora mial na rece.
 
Ulav skrzypi: Dowodca garnizonu.
 
Ulav skrzypi: Zdazyl wyslac golebia nim go dorwalem. 
 
 
------------ Historie czasow zamierzchlych, Tom 7, Strona 13 ----------------
 
Komando Scoia'tael nigdy nie dowiedzialo sie, czy Sivlaryan przekazal
jakiekolwiek informacje podczas tortur. Jego przyjaciele az do smierci
wierzyli, ze do samego konca pozostal wierny sprawie. Miejsce jego pochowku
znaja tylko nieliczni sposrod Wojownikow Komanda. Wedlug zeznan ostatnich
zyjacych powstancow, pogrzeb byl szybki i cichy.
 
 
Wygenerowano w 0.352s, przy pomocy GeSHi 1.0.8
'
Podziel się na Facebook Podziel się na BLIP Podziel się na Twitter Podziel się na Buzz Podziel się na Flaker Dodaj zakładkę Google Podziel się na Delicious Wykop to!

Nowy Komentarz:

Komentarze:

Brak Komentarzy!